blood is sweeter than honey.

"när årstider skiftar blir jag nostalgisk över: det förflutna, staden jag växte upp i men som inte längre är min, dig, all förlorad tid. Jag står framför spegeln, uppklädd, utklädd, försöker på alla tänkbara sätt undvika att matcha mitt inre.
men jag saknar dig.
men jag hörde inte när du ringde. jag var på stadsbiblioteket och letade efter dammiga böcker som ingen längre bläddrar i. jag var på tunnelbanan, fångad i en slags ömsesidig generad hjälplöshet där jag satt och stirrade på en ful pojke som upptäckte mig och uppgivet stirrade tillbaks. jag var i skogen och sprang bland dagisbarn och hundar och blåbärsris tills benen vek sig i protest och ögonlocken blev en brinnande skiljevägg mellan mig och verkligheten. jag var full på ett dansgolv och hatade det som ska föreställa mitt liv.
men jag saknar dig.
kanske inte så att det känns som att skepp förliser i mitt blodomlopp.
men jag saknar dig."

- the new kid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0