21:43

skolan var kort, kortare än den borde ha varit. ganska äcklig mat och inte mycket att gör (resursdag). efter där så hoppade jag på tåget där elin satt bekvämt. vi åkte till kungsträdgården för att jobba som jag tidigare skrev. det var tjill. vi började vid sergelstorg och sen var det sagt att vi skulle vidare allesammans men sen fick jag och elin, ensamma, stanna kvar och dela ut flyers och godis. vi trodde det bara skulle vara så i typ en halvtimme men sen så visade det sig att vi skulle vara kvar där, åter igen: ensamma och oerfarna, till klockan sex på ett ungefär.

så där stog vi, visste inte vad mer vi skulle göra än säga "jättebra erbjudande på media markt" och dela ut tidningen. fötterna gjorde ont, man frös från topp till tå, det kom fram konstiga människor som frågade hur man fick jobbet, om jag ville byta jobb med honom, "du ser ut att behöva en jacka.. eller en kram" aa fast jag klarar mig! sen kom det fram en gubbe mitt ur toma intet och tryckte upp hans kameran i ansiktet på mig och sa "fota! fota!" med en utlänsk brytning, jaha då ska jag fota också tänker jag.. han ställer sig en bit bort och poserar turistiskt. ja, jag skulle fota. jonte dök plötsligt upp också! fett kul.

när våra flyers var slut, vilket var ungefär två timmar innan dem andra skulle komma tillbaka, så stack elin och köpte lite donken och sen slappade vi bara. fick alltså tvåhundra kronor betalt för att inte göra någonting. soft. längtar tills alla femhundra kronorna kommer. meeeeen om sisådär tjugo minuter börjar mona lisas leende på ettan, den ska jag se. försöker få linus att köpa en cola light till mig också, går nog inte så bra. kyss.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0