rapport från mitt hjärta.

"här är jag nu. i en säng två kvarter hemifrån. jag andas in min tonårstid igen. under några få andetag som tätt följs upp av varandra kommer allt tillbaka till mig; plötsligt minns jag allt. jag minns hur dina läppar smakar och jag minns hur du känns. utanför fönstret: novemberdimman som lägger sig som ett stort rökmoln över den lilla staden. innanför: två tunna kroppar som flätas samman en andra gång, en tredje gång, en fjärde gång. en sista gång.
innan näktergalen sjunger på nästa vers är det över. vi lämnar den lilla staden och när folk frågar var vi kommer ifrån svarar vi helt ärligt: att vi inte vet.
att hitta sig själv går till så här. att låta bli att gräva i det förflutna på grund av risken att fastna (dö) där; på trädgrenen bredvid näktergalen som sjunger på samma sånger om och om igen. men rädslan för att den ska hinna flyga ikapp våra nya liv, och sjunga våra hjärtan till sömns, dödar oss likväl."

-cocorosy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0