blood is sweeter than honey.

"på en inte särskilt avlägsen plats avfyras ett skott, det är här berättelsen börjar, i en stad som vid tidpunkten för händelsen likaväl hade kunna ligga på andra sidan jordklotet. men som nu trots allt inte gjorde det.

“hej. det är jag som är horan. förvänta er ingenting av mig, i gengäld förväntar jag mig ingenting av er.”

kaspian hade en svart cape på sig första gången jag såg honom. jag blev inte kär. inte så där, att man “faller”. tvärtom stod jag för en gångs skull ganska stadigt med två kängbeklädda fötter på jorden. hela situationen var så fantastiskt skev. men jag gick till honom. jag satte mig på knä. jag tryckte mina mörkröda läppar mot hans handrygg.

“hej. det är JAG, som är horan.”

och över våra huvuden grydde dagen så kall och så grå."

-the new kid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0