jävligt långt.

jag hade väldigt tråkigt i förrgår så jag skrev en liten "dagbok" om man säger så.

"jag kommer ifrån sverige och jag äter en kanelbulle i finland som kommer från danmark.

jag har träffat/sett en snygg finsk kille och det var min pappas kusins son, figur. så jävla typiskt. pappa tvingade mig och simon att bestiga ett berg också. mot vår vilja. fyfan det var hemskt, och myggit. fick nyss reda på att sofia är ett finskt namn också. äh. finland, hur definierar man det? kort med några ord kan det väl vara: renar, myggor, skog i massor och svagt kaffe. inte för att jag dricker kaffe men pappa och suss klagar varje gång vi kommer hem ifrån någon kusin till pappa eller syskon till farmor. varje dag har vi hälsat på någon, vilket resulterar fika varje dag. varje varje dag. och vart vi än kommer så får jag höra att jag är väldigt lik min mamma, inte direkt första gången man hör det. jag har också fått lyckan att hamna i en stuga utan el av något slag.


här får man underhålla sig med att lösa korsord, döda myggor med sån där elektrisk gitarr/tennisrack och läsa (samt hälsa på släktingar också, som jag nämnde tidigare. största anledning: ladda mobil och dator). jag har läst ut en bok hittills, idag är det torsdag, läste allt idag och jag läser aldrig böcker. aldrig. men gossip girl är ganska lätt lästa och man fastnar så lätt för dem. jag har lärt mig några nya ord också. god natt, god, katt och tack. klockan är tolv och solen är fortfarande uppe, det är alltid ljust här. lite svårt att somna om nätterna men jag har börjat bli van nu faktiskt. svårast första natten.


ni får ursäkta mig om jag hoppar så väldigt men så får det bli. i morgon, fredag, ska vi på marknad. först ska vi hem till pappas kusin och duscha samt ladda dota och mobil. min mobil dog för några timmar sen. yeho. just nu sitter dem och diskuterar renar. min röst är plötsligt helt fucked up också, men som alltid så gillas det."


okej. igår så skulle vi ju upp tidigt, vi vaknade elva, och åka hem till pappas kusin och duscha. efter det så åkte vi på nån marknad i övertorneå. simon köpte en keps och en tröja. jag köpte lite godis och kom på att jag hatar marknader, speciellt den här där alla pratade fult. sen åt vi pizza som var förvånansvärt god och beslutade att vi skulle åka tillbaks till stugan, packa och åka hem till vallentuna i och med att det regnade hela tiden. alltså åkte vi hem en dag förtidigt. vi började resan halv fem och kom hem runt halv sex på morgonen. på hela denna resa köpte jag elva tidningar, sju på vägen upp och fyra påvägen hem. good job!

usch vad långt det här bli nu. kyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0