17:45

igår/inatt/idag var det storm. en båt försvann och likaså min sömn. vart inte många timmar sömn. vi sover i stugan högst upp också, jisses. kändes som vi skulle vakna upp på ett helt annat berg, upp&ner och som rosa elefanter. skulle i och för sig vara fint. känner för att bada i detta väder också. det skulle vara kul. eller.. kanske ska gå upp på berget och låtsas vara pocahontas och sjunga färger av en vind eller carola - fångad av en stormvind istället. vi får se. det lockar.

var på bio för en stund sen också. ice age två, eller är det tre? satt bredvid en liten pojke som började vårt möte med att säga "hej, du ska sitta bredvid mig" och avslutade det lika snabbt med "jag hatar tjejer, jag hatar tjejer, jag hatar tjejer" och tryckte sig så långt till sin pappa han bara kunde. barn är underbara, inte sant. men filmen hade sina stunder av skratt och andra där jag höll på att somna. en bra kombo. köpte med mig en söt jävel till ramlösaflaska också, den kommer jag ha med mig överallt. min högra hand.

morfar astor (lägg på minnet ven) är arg och svär över att han åkt tre mil till ett ställe som är stängt och över att han kommer hem till en ful grön flagga som han vägrar betala femtio kronor för. det är tydligen lurendrejeri. han säger: mal ner den!. nu ger han sig på maten också, det framkallar strid mellan honom och hans dotter. jag njuter. äh, nu kallar bergen på mig. kyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0