vandrare och skogsmullar

ja hej.
idag har vi inte haft skola utan frilufsdag, kul... NOT. fyfan, vi (jag, emma, ph, anna och tessa) gick EN MIL! herregud va jobbigt det var. tog en paus mitt uppe på en topp av all utmattning. och varmt var det också, kännde bara för att dö. "men vi ger upp och drar till donken!" var en ständig mening ur annas mun, KNIP tänkte jag hela tiden. kännde för att klippa till henne då och då också :) det hela började klockan nio och  sen gick vi den på ungefär två timmar, utmattande! eller det är klart, det var inte bara en pin att gå hela vägen, det var faktist kul också, veckans motion for sure ^^ här är några favorit kommentarer under vandringen, alltså det är sättet som säger det på:

*emma pratar norska*
jag: emma, pratar din mamma norrländska?
(låter lite egoistiskt att jag tog med en kommenter ifrån mig själv men ibland får till och med jag till det, man skulle nog vart där för att skratta)

tessa: varför har du vikt upp brallorna som aladdin?

anna: men jag saknar donken, jag har inte vart där på 24 timmar!!

efter tänk så åkte vi till täby föööör aaaaatt........ gå på donken! haha. sen så drog alla hem förutom jag och anna. det var meningen att jag skulle köpa en present åt simba som fyller år idag (GRATTIS!) men det blev först ett linne från h&m till mig, sen en kofta från jc till teodor och seeen två t-shirtar till honom. jag har kommit fram till att jag är en osjälvisk person, jamenar varför annars skulle jag endast köpa en grej till mig för pengarna? jag är helt enkelt en givmild person, kan både vara posetivt och negativt. jaja.. sen hoppade jag på tåget med alexandra och i kragsta mötte vi reidar som kläckte ur sig "nejmen där är bussystrarna" wooot? okej. vi åkte to lindholmen, är du förvånad ellinor? ;) moahaha. vi var först hos david för att han var tvungen att visa henne en låt som handlade om just ett par som hette david&alexandra. det var lite sött måste jag medge fast sen satte han igång cs eller dod(?) och skrek helvete, fitta och annat så där förstördes den söta stunden.

vi drog sedan till macken för att köpa lite gotte och sen drog vi hem till sjukligen alexander för att kolla på film. innan filmen kom emma och vi var först ute och hoppade, blev även lite korpen på studsmattan, den där david är en riktig klippa på att instruera rörelser........ ruuligt. sen vart det i alla fall film, en sugig en. riktig b movie. käk blev det också hos alexander, pyttipanna! eller hur det stavas. guitar hero blev det efter maten, måste medge att jag har en liten dold "talang" hehe..
sen drog jag hem och nu sitter jag här och ska snart äta glass och jordgubbar, mums! blev ett långt inlägg idag, hoppas någon orkar läsa det ^^ pusshej :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Du glömde nog en liten kommentar av dig Sandal, du tror ju att samer kommer från finland, en jävla härligt kommentar hurrudu (;

plus att de tog 2 och en halv timme och det var inte 1 mil utan minst 5. :)
tack för mig.

2008-05-19 @ 22:23:01
Postat av: sofia

okej, tack för att du finns där och rättar mig i vått och tort emma. du är en klippa....................

2008-05-19 @ 23:00:18
URL: http://sofjo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0