långfredag it was

snodde till mig min morbrors data medans han var ute och sprang, moaha. i alla fall så kom vi till västkusten typ vid 12 igår, vi stannade på vägen vid torp som är ett köpcenter. jag köpte byxorna ifrån gina tricot, woho! eller om jag ska vara ärlig så var det mamma som köpte dom och jag är tvungen att betala tillbaks det later.. men how ever så är det VINTER HÄR! när vi kom så var det fint väder med lite sol men sen på kvällen så började det snöa riktigt rejält och nu när igår när jag vaknade så var nästan dörren igen snöad, fan.
igår så var det långfredag vilket som är både kul och tråkigt. när jag vaknade så vare frukost som gällde och sen bombade morfar mig med att kolla på en film som hette "100 svenska år" eller nått. jag, mamma, jugge och lina åkte till grebbestads för att köpa en skidtröja till teo på outleten och det slutade med att jag själv fick en rosa/brun/någon-annan-färg fleecetrjöja/jacka(?), vit skidjacka och sen ett svart tränings set. sen så hände inte så mycket mer den dagen. kollade ut och såg att simon hade mina mjukisbyxor (snöbollskrig) så dom blev alldeles blöta, jag gick ut och skrek lite på honom och sa att jag skulle gå upp och klippa sönder en av hans tröjor. ingen reaktion. fan, sen när började han inte lyda mig? han ska avguda mig, vilja städa mitt rum, vilja springa upp på mitt rum och hämta saker. okej.. städa mitt rum har han aldrig gjort men sprungit upp och hämtat saker händer ju lite då och då. måste ändra taktik helt enkelt.

idag så har hela klanen sandahl vart ute och gått som måste ha sett väldigt fult ut, vi är 13 stycken. men det var skönt, sol vare idag också. sen när vi kom hem så vare lunch och sen skulle jag och anna skulle ut och gömma påskäggen. mitt påskägg var inte fullt med godis utan nötter som jag tidigare önskat, otippat värre. är själv ganska chockad av mitt icke godis beteende.
nu kan jag inte skriva så mycket mer eftersom att lille teo vill spela lite tönt spel. nora har lärt sig säga "bless you" och teo säger "omg" och "fett" i varannan mening.
hejhopp hare plopp.
vaa? aja det rimmade i alla fall, shoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0