för och nackdelar

okej så jag har tänkt på en sak väldigt länge.. det är jobbigt att packa varje vecka för att antingen åka hem till mamma respektive pappa. så frågarn är: ska jag bara bo hos en av dom? isåfall vem? det måste ju kännas jobbigt att ens barn väljer att inte bo hos en så en kommer ju antagligen bli sårad. mamma har haft både sara och sebbe som valt att bara bo där medans pappa inte har haft någon.. och jag tror att simon också kommer fatta det beslutet när han kommer iåå i rätt ålder. men jag kan ändå inte välja pappa bara för att jag tycker synd om honom. eller? visst har vi fått bättre kontakt på senaste tiden men ändå.. hur som helst så tänkte jag rabbla upp lite fördelar och nackdelar hos dom båda.

fördelar hos mamma:
garderob, dvs alla mina kläder bor där.
finare inredning.
sara. hon är kul och snäll när hon väl vill.

fördelar hos pappa:
det känns mer som en hel familj, alltså nu när susanne bor här. mer mamma, pappa, barn aktigt. jag har saknat det.
tv på rummet. (med kanaler, eller hur man nu säger)
närmare till tåget, alltså lättare att ta sig till ställen man vill till.
pappa köper hem cola light pack utan att käfta emot, hihi.
susanne. pappa blir mycket roligare och snällare när hon är med. eller så har jag bara inte lärt känna honom förän nu?
pappa ger mig pengar när jag frågar om det ^^

nackdelar hos mamma:
katterna. jag gillar sessan och thai, dom är söta men jag avskyr håret dom lämnar efter sig överallt. jag får astma av det och är tvungen att ta medicinen två gånger om dagen, ibland mer.
mer pms beteenden.

nackdelar hos pappa:
inte lika enkelt att låna (läs ta) kläder av sara.
inte lika fint rum som hos mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0