kan du strunta alla komentarer?

pretty women som nyss avslutades sa hon nått jag fastnade för. "det är alltid lättast att tro på det dåliga", alltså kritik. och det är så sant, när någon säger nått bra om en så tar man åt sig. för stunden, sen är det som fortblåst. men om någon säger nått dåligt om en själv så tänker man på det hela tiden, varje dag. man börjar lägga märke till det mer, tex om någon säger att man är tjock. det kan bara vara på skoj och personen som säger det menar det inte men man tar åt sig, och hör man det tillräckligt mycket så börjar man intala sig själv det också. man är tjock, ful, ingen vill ha en för man har celluliter överallt, man duger inte till någonting eller någon. så fort man ser sig själv i spegeln med underkläder så tänker man "hon kanske hade rätt, jag är ganska tjock jämnfört med andra", man ska inte göra det men det är samtidigt svårt att låta bli. men är man stark nog att undangå dom komentarerna så är det en person jag ser upp till för jag själv har väldigt svårt att undangå sånt.

nu när jag skrivit av mig lite så ska jag ta och sova, godnatt :)

Kommentarer
Postat av: elle,

precis dom tankarna som snurrar runt i huvvet på mig också just nu.. :P

2008-04-21 @ 13:25:43
URL: http://elwnr.blogg.se
Postat av: sofia

hah, jo men det är ju så. man tar bara åt sig av den dåliga kritiken man får.

2008-04-21 @ 13:44:05
URL: http://sofjo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0